Elantra Sport Forum banner

280 whp hier kom ik

1 reading
9.7K views 52 replies 11 participants last post by  iUsedToDriveCivics  
#1 · (Edited)
Dus ik heb onlangs de auto afbetaald, een 2018 ES met 43k mijl (ik ben de oorspronkelijke eigenaar), was aan het kijken naar een gloednieuwe g70 of Kia Stinger, maar mijn vrouw wil een gloednieuwe Sienna, dus ik dacht dat het verantwoorder was om 7 tot 8 duizend dollar in mijn auto te steken om hem te laten rijden zoals ik wil en hem nog vier tot vijf jaar te houden.

Ik begon met een lagere motorsteun, dubbele catch can (sxth) en de bov solenoid upgrade (Pierburg). Had mijn down pipe (sxth) er ongeveer 1 week in, heb de bougies geüpgraded hksm45xl, intercooler met hot pipe upgrade (sxth), takeda momentum inlaat 2 dagen geleden geplaatst, heb een EK1 lite voor remote tuning. Dingen die deze week komen, pierce axleback uitlaat, ebcs (pierburg, achterste sway bar (pierce), achterste sway bar endlinks (white line), bov
Go Fast Bits t9221 hybrid dual oulet valve, n75 neodymium magnetische aftapplug, X1-Revolution OBD2 Multi Display Engine Monitor, Powerflex Trans Mount Bushing Insert - Race (Black), Powerflex Upper Motor Mount Bushing Insert - Race (Black), MSD High Performance Ignition Coil Pack, 1.6T DCT Custom Hybrid K03 Turbo Upgrade Kit n75, ECU/TCU tuning n75.

Hier zijn een paar foto's van de down pipe installatie, intercooler en inlaat.

P.S.

Als je een sxth intercooler koopt voor de 17-18 Elantra sport, zeggen ze dat er wat licht geslepen moet worden aan de crash bar. Vergis je niet, het is geen licht slijpen, je moet de onderkant van de crash bar afsnijden om hem te laten passen.

Attachments

#2 ·
Dus ik heb de auto onlangs afbetaald, 2018 ES met 43k mijl (ik ben de originele eigenaar), was aan het kijken naar een gloednieuwe g70 of Kia Stinger, maar mijn vrouw wil een gloednieuwe Sienna, dus ik dacht dat het verantwoorder was om 7 tot 8 duizend dollar in mijn auto te steken om hem te laten rijden zoals ik wil en hem nog vier tot vijf jaar te houden.

Ik begon met een onderste motorsteun, dubbele catch can (sxth) en de bov solenoid upgrade (Pierburg). Had mijn downpipe (sxth) er ongeveer 1 week in, verbeterde de bougies hksm45xl, intercooler met hot pipe upgrade (sxth), takeda momentum inlaat 2 dagen geleden geplaatst, heb een EK1 lite voor remote tuning. Dingen die deze week komen, pierce axleback uitlaat, ebcs (pierburg, achterste stabilisatorstang (pierce), achterste stabilisatorstang eindverbindingen (white line), bov
Go Fast Bits t9221 hybrid dual oulet valve, n75 neodymium magnetische aftapplug, X1-Revolution OBD2 Multi Display Engine Monitor, Powerflex Trans Mount Bushing Insert - Race (Black), Powerflex Upper Motor Mount Bushing Insert - Race (Black), MSD High Performance Ignition Coil Pack, 1.6T DCT Custom Hybrid K03 Turbo Upgrade Kit n75, ECU/TCU tuning n75.

Hier zijn een paar foto's van de downpipe installatie, intercooler en inlaat.
Een shout out naar mijn man Joe, hij is de man die de middelpijp met de brander op de kat last, hij is in oorlog gegaan met die downpipe installatie, hij is de monteur bij mijn dealer. We hebben daadwerkelijk de tapeind afgebroken bij het verwijderen van de kat, er zit een veiligheidsmoer op de turbo die het niet leuk vindt als je hem probeert te verwijderen.

Attachments

#4 ·
Het is als Kerstmis, zoveel pakketten vandaag, hopelijk krijg ik vandaag de axleback uitlaat, ebcs en de bov. Ik zal de velossa big mouth later bevestigen. Ik heb mijn ECU gisteravond gelezen na het updaten van de firmware op de ek1, de ecu-gegevens naar n75 gestuurd, ecu/tcu custom tune komt binnenkort!

Attachments

#5 ·
Axleback geïnstalleerd, als je in Columbus Ohio bent, is niemand beter dan Mad Hatter voor je uitlaatbehoeften (een shout-out naar Donnie en Tommy!). Ze zorgden ervoor dat mijn bumper niet smolt en de uitlaten verlaagd werden. Klinkt goed, ga de ebcs aansluiten en de ek1 gebruiken om de tune naar mijn ECU te schrijven.

Attachments

#10 ·
Go Fast Bits t9221 hybride dubbele uitlaatklep, n75 neodymium magnetische aftapplug, X1-Revolution OBD2 multi-display motor monitor, Powerflex Trans Mount Bushing Insert - Race (Zwart), Powerflex Upper Motor Mount Bushing Insert - Race (Zwart), MSD High Performance bobine pack, 1.6T DCT Custom Hybrid K03 Turbo Upgrade Kit n75, ECU/TCU tuning n75.

#12 ·
Heb een borescope om inlaatkleppen te controleren, heb amsoil 5w30 gebruikt tot ik getuned werd, nu gebruik ik Redline 5w40 met ceratec liquid moly, ga roteren met liquid moly molygen/ceratec en redline. Zou bij amsoil blijven, maar ze maken geen 5w40 die compatibel is met onze auto. Hier een paar foto's van de klep van kamers 1-2 (ik heb video van kamer 3 die vrij schoon was zoals 2, 1 had meer koolstof en 4, daar ben ik niet aan toegekomen). Ik gebruik crc inlaatklepreiniging om de 10k mijl, geen olie catch can tot ongeveer 5k mijl geleden. Ik ben best tevreden met de resultaten (amsoil, top tier brandstof en crc). Snow WMI met trunk upgrade, en KDM tuners TB spacer besteld, dus koolstof is verleden tijd.

White line performance onderste kogelgewrichten, voorste draagarmbussen en onderste draagarmbussen zijn vandaag ook aangekomen. Nog steeds aan het wachten op de Gecko schroefsets. Zodra ze hier zijn, worden ze allemaal geïnstalleerd.

Heb de achterste stabilisatorstang van Pierce motorsports en white line eindlinks afgelopen vrijdag geïnstalleerd. Bochten als een kampioen, kan niet wachten om te zien wat de schroefsets en bussen doen. Installeer morgen de Whiteline transmissiebush. Veerpootbrug is de volgende aankoop.

Attachments

#15 · (Edited)
Kopbouten niet nodig. De veren ook niet, tenzij je meer toeren wilt. Benieuwd waarom je met al dat geld dat aan de auto is besteed, voor Gecko schroefsets bent gegaan? Zoveel andere, betere opties.
Dus boven de 300 whp heb ik geen kopbouten nodig (ik weet dat er 280 whp staat, maar ik haal de 300+ wel)?

Ze werden sterk aanbevolen voor dagelijks gebruik en af en toe autocross. Wat zou je aanraden? Heb ze voor $864 gekregen.

#16 ·
De shopauto van SXTH produceerde 400+ whp met de originele kopbouten. De enige versie van deze motor waarvoor tapeinden zouden worden aanbevolen, was de 1e generatie Veloster.

Voor schroefsets zou Yellowspeed Racing mijn aanbeveling zijn, gevolgd door BC Racing. Beide zijn duurder, maar op de ophanging moet je niet bezuinigen.

#17 ·
Ik zag de video van de sxth-auto, hij trapte niet echt op het gaspedaal omdat hij niet degene wilde zijn die de motor opblaasde, lol. Ik snapte het punt wel, ik denk dat ze 90.000 mijl met die auto hebben gereden voordat ze hem verkochten.

Ik vond deze op hun site,

Het is maar 400 meer, wat maakt ze beter?

#18 ·
Ik zag de video van de sxth-auto, hij trapte niet echt op het gaspedaal omdat hij niet degene wilde zijn die de motor opblaast, lol. Ik snapte het punt wel, ik denk dat ze 90.000 mijl met die auto hebben gereden voordat ze hem verkochten.

Ik vond deze op hun site,

Het is maar 400 meer, wat maakt ze beter?
Dus boven de 300 whp zou ik geen headstuds nodig hebben (ik weet dat er 280 whp staat, maar ik haal 300 +)?

Ze werden sterk aanbevolen voor dagelijks gebruik en af en toe autocross hier en daar. Wat zou je voorstellen? Heb ze voor $864 gekregen.

Dus de schroefsets zijn er, en de gevulde turbo is vandaag aangekomen, super enthousiast. Alles wordt geïnstalleerd behalve de WMI op de 10e van volgende maand. Veel plezier met het rijden in de auto, kan niet wachten om het verschil na de 10e te zien.

Attachments

#19 ·
Go Fast Bits t9221 hybride dubbele uitlaatklep, n75 neodymium magnetische aftapplug, X1-Revolution OBD2 Multi Display Engine Monitor, Powerflex Trans Mount Bushing Insert - Race (Zwart), Powerflex Upper Motor Mount Bushing Insert - Race (Zwart), MSD High Performance Ignition Coil Pack, 1.6T DCT Custom Hybrid K03 Turbo Upgrade Kit n75, ECU/TCU tuning n75.

#23 ·
Houd ons op de hoogte, dit is geweldig om te zien dat iemand zo all-out gaat zoals ik me zou voorstellen dat ik het zelf zou doen als ik het besteedbaar inkomen had.
Bedankt voor het langskomen Nocturniss, meth is geïnstalleerd, zo blij dat ik het heb gedaan, zonder het zouden mijn inlaattemperaturen 40-50 boven de omgevingstemperatuur zijn in de stad, dat is met de zesde intercooler en hun hot pipe upgrade, nu kunnen mijn temperaturen 20-30f onder de omgevingstemperatuur liggen. Enorm verschil plus de kleppen schoonmaken, ten zeerste aanbevolen. Spuiten door een gasklep spacer van KDM tuners (Josh is een aardige kerel en reageert nu op e-mails). Terzijde zei Josh dat hij zou kijken of hij nog een DCT-koppeling upgrade had, zo niet, dan kan het een paar maanden duren voordat hij er een voor me maakt (ik wil echt mijn koppel verhogen en Daniel van n75 zei dat hij de DCT-koppeling upgrade correct kon afstemmen) Heb de preload aangepast op de wastegate psi pieken op 24-25 in 2e, 3-6 zal het pea22-23 en hold 20 tot redline met de n75 tune. Ik doe als volgende de remmen (lol ik had deze eerder moeten doen).

Ga waarschijnlijk de cold pipe upgrade en mid pipe op mijn uitlaat doen.

Auto rijdt fantastisch. Ik zal wat foto's uploaden als ik de kans krijg

Ik zal hier binnenkort wat foto's plaatsen. Blijf kijken.

#27 ·
Dus ik heb de auto onlangs afbetaald, 2018 ES met 43k mijl (ik ben de oorspronkelijke eigenaar), was aan het kijken naar een gloednieuwe g70 of Kia Stinger, maar mijn vrouw wil een gloednieuwe Sienna, dus ik dacht dat het verantwoorder was om 7 tot 8 duizend dollar in mijn auto te steken om hem te laten rijden zoals ik wil en hem nog vier tot vijf jaar te houden.

Ik begon met een onderste motorsteun, dubbele catch can (sxth) en de bov solenoid upgrade (Pierburg). Had mijn downpipe (sxth) er ongeveer 1 week in, verbeterde de bougies hksm45xl, intercooler met hot pipe upgrade (sxth), takeda momentum intake er 2 dagen geleden in gezet, heb een EK1 lite voor remote tuning. Dingen die deze week komen: pierce axleback uitlaat, ebcs (pierburg, achterste stabilisatorstang (pierce), achterste stabilisatorstang eindverbindingen (white line), bov
Go Fast Bits t9221 hybrid dual oulet valve, n75 neodymium magnetic drain plug, X1-Revolution OBD2 Multi Display Engine Monitor, Powerflex Trans Mount Bushing Insert - Race (Black), Powerflex Upper Motor Mount Bushing Insert - Race (Black), MSD High Performance Ignition Coil Pack, 1.6T DCT Custom Hybrid K03 Turbo Upgrade Kit n75, ECU/TCU tuning n75.

Hier zijn een paar foto's van de downpipe installatie, intercooler en intake.

P.S.

Als je een sxth intercooler koopt voor de 17-18 Elantra sport zeggen ze dat er wat licht slijpen nodig is aan de crash bar. Vergis je niet, het is geen licht slijpen, je moet de onderkant van de crash bar afsnijden om hem te laten passen.
De auto afgeleverd bij Slowmotion motorsports om de coils, onderste kogelgewrichten, turbo, sno meth kit en bushing te laten installeren.
Nieuwe motor hier kom ik 😉

#34 ·
Heb je gemerkt dat je de kopbouten nodig had? Ik ben op een vergelijkbare reis voor mijn 2019 Elantra GT N-Line, afbetaald en de garantie is onlangs verlopen. Ik ben op zoek naar 300+ pk, ik hoop dit te bereiken door te upgraden naar een high flow downpipe met katalysator + kdmtuners Upgraded K03 turbo. Ik ben getuned door N75 Stage 2+ en wil absoluut meer vermogen lol.

#35 ·
Heb je ontdekt dat je de kopbouten nodig had? Ik ben op een vergelijkbare reis voor mijn 2019 Elantra GT N-Line, afbetaald en de garantie is onlangs verlopen. Ik ben op zoek naar 300+, ik hoop dit te bereiken door te upgraden naar een high flow downpipe met katalysator + kdmtuners Upgraded K03 turbo. Ik ben getuned door N75 Stage 2+ en wil absoluut meer vermogen lol.
Nou, ik wil een grote turbo plaatsen nadat een DCT-koppeling upgrade beschikbaar is (Josh van kdm tuners zei dat hij aan een andere oplossing werkt), dus ik ben aan het plannen voor de toekomst. Ik wacht op mijn revisie van Daniel bij n75 om hun hybride turbo naar 315-320 whp te duwen (vakantiepauze voor hem). Ik zou kopbouten doen als ik jou was, mijn kop kwam omhoog toen mijn actuator werd afgesteld. Dus ik heb net de kit gedaan om ervoor te zorgen dat dat niet meer gebeurt en ik kan hogere psi zonder zorgen draaien.

#42 · (Edited)
eql33t2

Oh shit en dat is op stock DCT? Wow kan niet wachten om de resultaten te zien, houd ons op de hoogte. Ik ben FBO op mijn 2020 Elantra Sport DCT afgesteld door Daniel bij N75 en hier is mijn modlijst
Ik zit nog steeds op stock turbo mijn volgende zet zal zijn om de turbo upgrade te doen voor onze DCT auto de kit die N75 verkoopt op hun website en ik hoop dat ik in hetzelfde gebied zal zitten als jij!! houd ons op de hoogte kan niet wachten om te zien waartoe de 1.6T in staat is!! Speciaal voor een DCT!!

1-EBCS N75 (Electronic Boost Control Solenoid)
2-BOV Solenoid N75
3-AV6 BOV (SXTH Element)
4-SXTH Carbon Fiber Intake
5-NGK Spark Plugs (N75)
6-SXTH Catted Downpipe
7-AFE Power BladeRunner Chargepipes (cold and hot pipe upgrades)
8-SXTH Intercooler
9-SXTH Stage 1 TCU Tune
10-ECU Custom tune N75 Motorsport
11-Megan Racing Axle-Back Exhaust
12-Velossa Tech Big Mouth Intake
13-Midpipe upgrade with resonator and catalytic converter deletes
14-LR3 Coilpack (N75)

#43 ·
@eql33t2

Oh shit en dat is op stock DCT? Wow, kan niet wachten om de resultaten te zien, houd ons op de hoogte. Ik ben FBO op mijn 2020 Elantra Sport DCT getuned door Daniel bij N75 en hier is mijn modlijst
Ik zit nog steeds op stock turbo, mijn volgende zet zal zijn om de turbo upgrade te doen voor onze DCT auto, de kit die N75 op hun website verkoopt en ik hoop dat ik in hetzelfde gebied zal zitten als jij!! houd ons op de hoogte, kan niet wachten om te zien waartoe de 1.6T in staat is!! Speciaal voor een DCT !!

1-EBCS N75 (Electronic Boost Control Solenoid)
2-BOV Solenoid N75
3-AV6 BOV (SXTH Element)
4-SXTH Carbon Fiber Intake
5-NGK Spark Plugs (N75)
6-SXTH Catted Downpipe
7-AFE Power BladeRunner Chargepipes (koude en hete pijp upgrades)
8-SXTH Intercooler
9-SXTH Stage 1 TCU Tune
10-ECU Custom tune N75 Motorsport
11-Megan Racing Axle-Back Exhaust
12-Velossa Tech Big Mouth Intake
13-Midpipe upgrade met resonator en katalysator deletes
14-LR3 Coilpack (N75)
Ja, stock trans, Hopelijk verfijnt Josh van kdm tuners zijn koppelingspakket dat goed was voor 400 wt. N75 heeft een dct koppelingspakket om ongeveer 330 wt te halen. (De arbeidskosten houden me daarvan tegen). Een wmi kit is erg handig met onze auto's. Nog steeds aan het wachten op de rest van de onderdelen voor mijn remkit die ontbrak. Hopelijk heb ik volgende week wat cijfers.

#47 ·
Klinkt als een solide plan. Hopelijk krijgt Josh dat koppelingspakket voor meer vermogen voor elkaar. De N75-optie is redelijk, maar ja, de arbeidskosten kunnen een echte hindernis zijn. WMI maakt zeker een verschil op deze auto's. Ik hoop dat je de rest van je remkit snel krijgt - ik kijk ernaar uit om je cijfers te zien

#48 ·
Klinkt als een solide plan. Hopelijk krijgt Josh dat koppelingspakket afgesteld voor meer vermogen. De N75-optie is redelijk, maar ja, de arbeidskosten kunnen een echte hindernis zijn. WMI maakt zeker een verschil op deze auto's. Ik hoop dat je de rest van je remkit snel krijgt - ik kijk ernaar uit om je cijfers te zien
Remkit is geïnstalleerd, foto hierboven 3 dagen geleden geplaatst :).